Artikel 1: Definities:
1. Academie Helder, Oostsingel 60, 3751 AV Spakenburg.
2. Klager: een deelnemer aan een opleiding/cursus van Academie Helder.
3. Klacht: klacht over de organisatie of inhoud van de opleiding bij Academie Helder of de wijze waarop (in een voorkomend geval) deze wordt gegeven.
Artikel 2: Indienen van een klacht:
1. De klacht dient schriftelijk, gemotiveerd en ondertekend te worden ingediend bij info@academiehelder.nl (klachtbehandelaar) tijdens of binnen 2 weken na afronding van de opleiding/cursus en indien de klager eerst heeft geprobeerd de klacht minnelijk met de beklaagde op te lossen.
2. Er staat geen klachtrecht open tegen een besluit van algemene strekking.
Artikel 3: Behandeling van de klacht:
1. Academie Helder bevestigt de ontvangst van de klacht aan de klager binnen dertig dagen.
2. Academie Helder verstrekt aan de klager alle relevante informatie met betrekking tot de klacht waarover Academie Helder beschikt.
3. Binnen ten hoogste vier weken na ontvangst van de klacht stelt Academie Helder de klager in de gelegenheid om zijn klacht toe te lichten. Van deze toelichting wordt een verslag opgesteld en aan klager gezonden.
4. Is er een langere tijd nodig om de klacht nader te onderzoeken dan wordt de klager hiervan binnen die vier weken in kennis gesteld, waarbij het uitstel wordt gemotiveerd. Academie Helder geeft een indicatie van wanneer verwacht mag worden dat er uitsluitsel wordt gegeven.
5. Academie Helder zal de klacht vertrouwelijk behandelen.
Artikel 4: Uitspraak:
1.Binnen acht weken na het horen neemt Academie Helder een beslissing naar aanleiding van de klacht. De beslissing wordt schriftelijk aan de klager meegedeeld en omvat tenminste de bevindingen, conclusies, reacties en afhandeling van de klacht.
2.Als cursist heeft u de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de uitkomst uit het overleg na uw melding, de uitkomst van de behandeling van de klacht of anderszins. Daarvoor geldt namelijk de beroepsregeling van AN-i, welke als onafhankelijke partij uw beroep onderzoekt en daarover een bindend advies geeft. Deze beroepsregeling wordt volledig uitgewerkt op de website www.beroepsregeling.nl
Artikel 5: Afhandeling:
De klachten worden geregistreerd door Academie Helder en worden gedurende een periode van twee jaar bewaard.
Artikel 6: Ingangsdatum:
1. Bovenstaande klachtenregeling gaat in op 22-02-2023.